Avtomobilske zavore

Vozila uporabljajo predvsem dve vrsti zavor: kolutne in bobnaste. Kolutne zavore so učinkovitejše in se uporabljajo na novejših avtomobilih. Poleg tega skoraj vse sodobne avtomobilske zavore uporabljajo dvokrožni zavorni sistem. To pomeni, da eden od zavornih krogov deluje samo za dve kolesi, tako da v primeru, da ta krog odpove, drugi kolesni zavori še naprej delujeta povsem normalno. Deli zavor obsegajo zavorne obloge, zavorne čeljusti, zavorne cevi, zavorne kolute, zavorne bobne, zavorna sedla, zavornjake in zavorne valje.

Avtomobili imajo tudi parkirne zavore, ki so namenjene zagotavljanju, da avtomobil ostane na mestu, medtem ko je parkiran. Pri osebnih vozilih so te zavore navadno ročne in delujejo na prednjo ali zadnjo os. Ročne zavore so tudi pri novejših avtomobilih še vedno bobnaste.

Zapomnite si, da je treba zavirati pravočasno!

Namen zavor je, da upočasnijo hitrost vozila. Vendar pa zavore ničesar ne storijo samodejno – voznik mora sam vedeti, kdaj je treba stopiti na pedal. Kako hitro se bo avtomobil ustavil in koliko časa je potrebnega za to, je odvisno od voznikovega reakcijskega časa in zavorne razdalje avtomobila. Če se hitrost vozila podvoji, je zavorna razdalja štirikrat daljša. Za četrtino nižja hitrost pomeni, da se zavorna razdalja razpolovi. Poleg zagotavljanja dobrega stanja zavor je tako pomembno tudi upoštevanje omejitev hitrosti in zagotavljanje ustrezne varnostne razdalje do vozila pred vami.

Utekanje zavor

Po vzdrževalnih delih na zavorah ali zamenjavi delov le-teh je treba zavore uteči, saj je lahko na začetku zaviralna zmogljivost slabša kot navadno. Prvih 500 kilometrov po vzdrževalnih delih se je treba izogibati nepotrebnega močnega zaviranja. 

Zavore