Informacije o pnevmatikah
Oznake Evropske Unije za pnevmatikeKoristni nasveti za vzdrževanje pnevmatikPodatki o pnevmatikah Oznake na bočniciNajnovejše o staranju pnevmatikKaj se zgodi s starimi, dotrajanimi pnevmatikami?PovezaveNokian Tyres – rezultati testiranjCenene pnevmatike niso ekonomičneNajnovejše o staranju pnevmatik
Študije kažejo, da pnevmatike v dobrem stanju ostanejo dlje, kot si mislite
Nekatere stranke posebno pozornost posvečajo starosti pnevmatik in lahko imajo pomisleke glede nakupa pnevmatik iz zalog prejšnjega leta. Študije zdaj dokazujejo, da lahko pravilno shranjeno pnevmatiko štejemo za novo najmanj tri leta od datuma proizvodnje,* navedenega na bočnici v obliki štirimestne številke. Na primer: številka 1919 pomeni, da je bila pnevmatika proizvedena 19. teden v letu 2019. Neodvisni testi kažejo, da je oprijem pnevmatike, ki je bila tri leta pravilno shranjena, še vedno na isti ravni, kot je oprijem nove pnevmatike.**
Pnevmatike se začnejo starati v trenutku, ko so v uporabi. Priporočena koristna življenjska doba pnevmatike je šest let. Vendar ne smemo pozabiti, da je priporočena najvišja starost pnevmatik, ki vključuje tudi dobo shranjevanja pred prvo uporabo, 10 let.
Ko se pnevmatika začne uporabljati, se bo začela tudi obrabljati, in sicer v različnem obsegu glede na to, kako se jo uporablja. Za enostavnejše spremljanje preostale globine teklane plasti so naše pnevmatike opremljene s patentiranim indikatorjem varnosti DSI. Na prvi pogled pokaže, koliko milimetrov teklane plasti pnevmatiki ostaja. Svetujemo, da se pnevmatika zamenja najpozneje takrat, ko je preostala globina tekalne plasti 4 mm. Ko pnevmatika zapusti prostore trgovca, ni mogoče določiti, ali je bila shranjena pravilno. Zato mora strokovnjak za pnevmatike pri zamenjavi pnevmatik vedno preveriti preostalo globino tekalne plasti, pa tudi njihovo stanje. Svoje stranke je tudi treba spomniti, da je pnevmatike treba shranjevati na hladnem, suhem in temnem mestu ter da morajo biti zaščitene pred kemikalijami in UV-sevanjem.
** Vir: (Swedish National Road and Transport Research Institute – Švedski nacionalni raziskovalni inštitut za promet)