Oprijem na mokrem vozišču

Varnejše potovanje

Predvsem pri letnih pnevmatikah je oprijem na mokrem vozišču bistvenega pomena za varnost, ker določa zaviralne lastnosti. Najboljši je razred A, najslabši pa F. Razreda D in G se ne uporabljata.
 
Pnevmatike z odličnim oprijemom na mokrem vozišču pomenijo krajšo zavorno pot, stabilnejše upravljanje in vozne lastnosti.

Razlika v zavorni poti ustreza dolžini štirih vozil

jarrutusmatka-kuvitus.jpg

Klasifikacija opisuje zavorno pot na mokrem asfaltu pri zaviranju od izhodiščne hitrosti 80 km/h. Razlika med pnevmatiko razreda A in F je pri točki zaustavitve vozila lahko daljša od 18 metrov, kar je dolžina štirih vozil. Razlika med zaporednimi razredi je približno ena dolžina vozila (3 do 6 metrov).
 
›› Najboljši in najslabši. Med razredoma A in F je zavorna pot daljša za več kot 18 metrov.

›› Zaporedna razreda. Med razredoma B in C je na primer zavorna pot daljša za dolžino enega vozila

Ocena oprijema na mokrem vozišču je lahko zavajajoča

Ocena oprijema na mokrem vozišču ne pove, koliko je pnevmatika primerna za pravo zimsko vreme. Na primer, zimske pnevmatike brez konic Nordic so namenjene vožnji po grobih cestiščih, pogosto zelo spolzkih, na ledu in snegu. Pnevmatike brez konic, primerne za srednjeevropske razmere, so namenjene za hitro vožnjo, oprijem na ledu pa ni vračunan.